zaterdag 30 mei 2009

59. Entombed - Left Hand Path

Knalt er meteen krachtig in met de titeltrack. Sprankelende hi-fi distortion, een paar goeie heldere gitaarsolo's en een lekker cheesy horror-themaatje op synths. Alleen de fade-out is een beetje jammer. (Fade-outs kunnen best, maar in metal zijn ze slap verdilleme!) Om maar weer 'ns een generalisatie eruit te gooien: in Drowned gaat het tempo omhoog en dan vind ik 't meteen minder, het moet me niet te snel gaan. (Euh, da's hetzelfde) Dat ergert me me met name in combi met vocalen, instrumentale snelle stukken (ook aanwezig in Drowned) zijn dan weer wel stoer. Het lijkt erop dat man's grunt die in de eerste paar nummers nog gematigd was, met de song dieper en woester wordt. Woef! Vooral But Life Goes On is bruut (in een betere manier dan die ervoor, want wel een stand-out) Toch is een openingsriff als in Bitter Loss me liever, meer stijl, bovendien ademt 't nummer wat meer, met een rare "holler" in 't midden en.. solo's! (Een kortstondig bizar effectje op de bas is ook leuk) Samen met de opener het beste nummer. Het helpt ook echt om weer even in de metalzone te komen, werkt nog door in Morbid Devourment en daarna is 't wel klaar voor mij. Maar dan waren er nog bonustracks! Carnal Leftovers valt niet uit de toon qua niveau.. Premature Autopsy (geniale titel) is echt sme-rig. Grunt gedubbeld met een vocoder of iets. Extreem goor op een of andere manier.Een late highlight.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten