dinsdag 26 mei 2009

51. Repulsion - Horrified

Aha! Grinden. Dat was nog niet langsgekomen. Enige grindcoreplaat die ik ooit beluisterd heb was iets van Nasum. Was nog best goed en bij vlagen zelfs melodieus. Horrified valt vooral op door briljante distortion. (Driven To Insanity bijvoorbeeld of de titeltrack) Tastbaar! :) In 't begin van de titeltrack zitten ze in zo'n waanzinnig goeie loop, voor, like, three seconds, haha. 3,4,9,10 was de code die ik daarvoor had onthouden. Het lijkt wel of ze steeds radicaler gaan gedurende de plaat. Six Feet Under, Jezus, dit is gewoon totale waanzin. Daar kan ik 't echt niet meer bij houden. (Tijdens Bodily Dismemberment schuif ik het volume toch maar weer een tikkie omhoog, vrij groovy voor hun doen) Allmusic zegt heel mooi: "variety probably wasn't high on the band's list of priorities" (Toch 4 sterren) Schiet me wel door 't hoofd dat ik deze muziek beter zou vinden zonder de vocalen. Ze ergeren me niet, niet echt, maar je kunt je lastiger op de texturen concentreren of zo. Maggots In Your Coffin (het intro) vind ik daarvan een goed voorbeeld. (Ja ok, de vocalen zelf zijn ook een textuur) Maar goed. Black Breath is duidelijk de single.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten