woensdag 6 mei 2009

12. Darkthrone - Transilvanian Hunger

Jaaaa omgekeerde geheime haatboodschappen! Tipper Gore!! Klik effe op deze link en zie ze zitten. Ik word er vrolijk van. (Foto en plaat) Die gast links heeft wat van Matthijs van Nieuwkerk en die knakker rechts is de loser uit American Movie, of toch gewoon Steve Buscemi. De gozer op links is trouwens inmiddels "school teacher", vraag me af welk vak. (Zou ie groep 3 kindertjes lesgeven?) Kan kennelijk allemaal in Noorwegen en dat terwijl Transilvanian Hunger nog met Arische stickers kwam. ("We would like to state that Transilvanian Hunger stands beyond any criticism. If any man should attempt to criticize this LP, he should be thoroughly patronized for his obviously Jewish behavior") Maar goed, dat was ironie natuurlijk!
De muziek is een soort kapotte cassette. Op een vreemde manier wel lekker. Als je op de drums gaat letten ga je helemaal wappie, de tiktaktiktaks beginnen een soort nieuwe (interne?) patronen te vormen. Nou ja. En de gitarist de hele tijd maar zijn 3 à 4 heen en weer springende loopjes spelen. As Flittermice As Satans Spys is geloof ik mijn favoriet. Goeie break, goed dissonant-noise-opbouw-stukje en - natuurlijk - die reverse-message. :) En nu ga ik lekker de biografie van Vargie lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten