maandag 25 mei 2009

49. Dark Angel - Leave Scars

Betonmolen-metal, Allmusic heeft het over 'n gebrek aan melodie en ik kan ze geen ongelijk geven. Opening doet me niks, we worden pas wakker bij twee langere tracks. No One Answers is een mega-epos met de beste riff van de plaat en de lekkerste breaks. Het instrumentale Cauterization, hypnotiserend. (Al zeg ik dat te vaak) Had nog wel even door mogen malen, richting 't eind komt er nog een interessante spooky sample bij. Immigrant Song is dan weer absoluut kloterig en 't dieptepunt. (Led Zeppelin cover, I know) The Promise Of Agony begint ook niet onaardig maar het lijkt wel of de plaat daar wat zompiger wordt. De vocalen zijn wel lekker lo-fi hier al vind ik hoe ie "agony" roept een beetje bespottelijk, pas tegen 't eind gaat ie 't veel beter, met wat kracht, met wat diepte, met wat gruis zingen. Drummer heeft er trouwens ook zin in en doet een, toegegeven vrij kort, Caesar Zuiderwijkje. Met de titeltrack geloof ik 't wel. (Blijven hier de twee als eerst uitgelichte nummers als de semi-onvermijdelijke staan)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten