zaterdag 23 mei 2009

46. Iron Maiden - Iron Maiden

Het debuut dus. En de plaat met Iron Maiden op Iron Maiden van Iron Maiden. Leuk :) Deze (andere) zanger is net wat minder opvallend, wat eigenlijk wel zo aangenaam is. Dit zal wel weer een remaster zijn want 't knalt de speakers uit op cleane wijze. (Terwijl ik op Wikipedia iets lees over een punky geluid.. Que?) Dan moet de rest van Maiden's oeuvre wel babybilletjesglad zijn. Prowler is natuurlijk een kei van een opener. Remember Tomorrow: prima, Running Free vind ik 'n beetje een "bier in de hand"-nummer, minder. Phantom Of The Opera start gruwelijk, maar de solo's zijn prima. (Sleazy, southern?) Transylvania is mijn favoriet samen met Prowler. Maar het is veel cooler om Transylvania als favoriet te hebben, denk ik. Begin is nog wat koddig, maar dan die slams. Gitaren, gitaren. Fantastisch. (Al heeft 't ook nog wat Doorsig, ik kan er wel een orgeltje met bril bij horen) Strange World gaat nog even buitenaards met een Vangelis-ruimtevaartsolo. Zanglijn is wel vreselijk. Bij Sanctuary begint de aandacht wat te verslappen, maar op zich ook weer wel 'n leuke pubrocker, geinige samenzang. Charlot The Harlot vond ik de eerste luisterbeurt vreselijk, maar nu vind ik 'm wel lol. En dan natuurlijk de ultieme track: gitaarnekken in de lucht. Allright! Wat wil ie nou laten zien? Won't you come in my room, I want to show you all my .. warez? Wealth? Hm.

1 opmerking:

  1. Phantom of the Opera start gruwelijk,Dat is gewoon een corrupt mp3-file, Ludo. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen