donderdag 28 mei 2009

56. Anthrax - Spreading The Disease

Heb sterk 't gevoel dat ik dit eigenlijk goed zou moeten vinden, in mijn straatje ten slotte, maar neuh. Zou ook wel kunnen profiteren van een remaster want deze plaat uit mijn geboortejaar klinkt nogal vlakjes, schril. (Zeker in 't begin, 't zal wel wennen) Het begin leek me sowieso zwak, het wordt pas aardig bij het driedubbele combo Madhouse (bruutste track, dit is geen betonplaat, beetje wattig zelfs) en Stand Or Fall daarna, die nog wat beter is. En dan to top it off (of whatever) The Enemy, het (altijd lekkere) melodrama-momentje. Rustige opbouw in fasen, ben ik ook voor in metal. (Eerst door wat instrumentale passages!) Armed And Dangerous is niet om aan te horen, daarna gelukkig nog één krentje: Medusa. Gung-Ho begint vet (Vietnam? Fight! Fight! Fight!) maar is ook wat potsierlijk en gewoon (te) grappig (Gung-Ho, gitaar gilt, repeat) Wat krijgen we nou? Is dit het Amerikaanse volkslied of iets anders dubieus? Hoe het nummer net daarvoor in elkaar stort is wel master, nu gaan ze op de dronken toer, wel 'n leuk einde eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten