zondag 16 mei 2010

78. Celtic Frost - To Mega Therion

Tweede keer dat er Zwitsers langskomen, Hellhammer was ze voor. Die zie ik bij Wikipedia wel bij de associated acts staan trouwens. Even doorlezen verklaart nader, dit is eigenlijk een voortzetting van die band. Van Hellhammer staat me niet veel meer van bij, mijn eigen stukje maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig! Tja. Celtic Frost roept weinig typdrang op. Sloom openingsintro, het lijkt pompeus te gaan worden, maar die gedachte is snel pleite met de The Usurper. Oeh! Nu wel wat tempo. Riff is aan de saaie kant, solo vergoedt wel wat. Dawn Of Meggido brengt wat later die Saruman voor zijn troepen-sound uit het intro terug. Doet me, met name vocaal. denken aan die comebackplaat van Gorefest. (La Muerte) Al heeft deze Zwitser geen echt loeiharde grunt in huis. Aan gegil doet ie ook niet, gelukkig. Vocaal gezien een van de vettere nummers, vocals zijn sowieso het sterkste aspect hier, maar instrumentaal houdt het allemaal niet over vind ik. Het evil lachje in (Beyond The) North Winds is wel een klein lichtpuntje, niet het juiste woord hier. Interessant trouwens, Allmusic heeft het over Death Metal, Wikipedia over Trash en Black (vroege voorloper van Black dan he, voor de Noren) Heb zelf de neiging het bij Death te reken, om de doodeenvoudige (ha!) reden dat Death me normalerweise altijd wat minder bevalt. Wel een heel fraaie hoes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten