vrijdag 29 mei 2009

58. S.O.D. - Speak English Or Die

Misschien nog wel leuker dan Anthrax. Crossover van metal en punk bevalt me kennelijk. (Zie Suicidal Tendencies) Dit is een plaatje voor Jay & Silent Bob of Randall uit Clerks. Gewoon 'n beetje zieken. Maar muzikaal helemaal niet slecht: leuke distorted baslijn bijvoorbeeld in Speak English Or Die en 'n goeie riff in Untitled Forces. (Biertje in de hand en meebrullen maar) Ook leuk hoe/dat/als ie Charlie roept wanneer de drummer (!) een gitaarsolo inzet. Te kort eigenlijk, zowel solo als nummer an sich. Chromatic Death heeft een mooi Daft Punk-vingervlug dingetje. Lololol gekrijs in Pre-Menstrual Princess Blues: Oh God, it's stained through, onto my new dress, Goddamnit why'd this have to happen now? I can't go out like this!I look like I've been shot! Van Pussy Whipped and Fist Banging Maria (oh wacht het is MaNia) ga ik de teksten maar niet opzoeken. Aan 't slot doen ze nog effe zes nummers in drie minuten. Fuck the Middle East they raise our oil prices! Geen idee waarover Douche Crew gaat, maar vraag me af of ze op de plaat nog andere metal-bands hebben proberen te beledigen. (Ze kregen wel een paar respons-nummers en haters op hun dak) Toch geloof ik niet dat ze a la gangstarap namen noemen en Metallica eens goed dissen. Helaas. Oh wacht vergeet ik Jimi. The Ballad of Jimi Hendrix... You're dead!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten